niedziela, 31 stycznia 2016

Hibiskus: rozmnażanie

Dostałam od męża Hibiskus. Piękny kwiat. 






Biorąc pod uwagę, ze da się z niego zrobić przepiękne kwitnące bonsai zdecydowałam się pobrać szczepkę i rozmnożyć, Pobrana szczepka ma być początkiem przyszłego drzewka bonsai. Hibiskus ukorzenia się ze zdrewniałych części łodyg pobrałam taką łodygę wraz z pąkami nie rozkwitniętych jeszcze kwiatów,


Potrzebne przedmioty to jak widać na zdjęciu szczepka,  ukorzeniacz ja użyłam w proszku, doniczka z ziemią, odcięta butelka.

Końcówke mojej szczepki zanurzyłam w ukorzeniaczu, po czym wsunęłam ja w ziemię:



jako podstawki z braku aktualnie takiego narzędzia użyłam denka od butelki, górę zaś wykorzystałam do stworzenia odpowiedniego środowiska dla sadzonki. Hibiskus potrzebuje temperatury około 19 stopni ( taką własnie utrzymuje w domu), wilgotne powietrze ( po góra od tej butelki ). Całość wygląda tak:


 Teraz moja sadzonka musi odczekać 3 tygodnie pod przykryciem, trzeba regularnie sprawdzać również podłoże aby było cały czas wilgotne i jeżeli, uda mi się utrzymać optymalne warunki po 3 tygodniach sadzonka powinna być ukorzeniona i będę mogła na stałe pozbyć się butelkowej "szklarni".


A teraz trochę o hodowli Hibiskusa
Ziemia:
Hibiskus lubi ziemie torfową przepuszczalną, o pH 5.5 do 6.5
Podlewanie, nawożenie:
W okresie wzrostu raz na 2 tygodnie, w okresie spoczynku raz na miesiąc.
Kwiat ten lubi mieć wilgotną ziemie ale nie lubi stać w wodzie wiec umiarkowanie w razie potrzeby sprawdzając czy ziemia jest już na wierzchu sucha.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz